Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Çeşitlendirilmiş Portföy Yapısı ve Güçlü Mağaza Ağı Fiyat rekabetinin yoğun olduğu bu dönemde Migros, çeşitlendirilmiş portföy yapısıyla öne çıkmaya devam etti. Sepet büyümesi ve müşteri trafiğindeki artışın desteklediği güçlü mağaza satış büyümesi ile birebir mağazalardaki reel artış finansal performansı olumlu etkiledi. Sadece fiziksel mağazalar değil, online kanalların katkısıyla da güçlü ciro artışı sürdü. İlk çeyrekte açılan 56 yeni mağaza ile Migros’un toplam mağaza sayısı 1Ç25 itibarıyla 3.642’ye, online hizmet veren mağaza sayısı ise 1.452’ye ulaştı. Stoklardaki enflasyon düzeltmesinin olumsuz etkilerine rağmen, vadeli alımlarda faiz oranlarının yüksek olması stok baskısını sınırladı. TMS 29 dahil finansallarda net kâr marjı, 1Ç24’teki %2,4 seviyesinden 1Ç25’te %1,3’e geriledi. Bu gerilemede; artan amortisman ve personel giderlerinin yanı sıra, 1Ç25’teki ortalama enflasyonun bir önceki yılın aynı dönemine göre daha düşük olması nedeniyle finansallara yansıyan parasal kazancın azalması etkili oldu. Yatırımlar Devam Ediyor 1Ç25’te yatırımların satışlara oranı yaklaşık %2 seviyesinde gerçekleşti. Şirket, ilk çeyrekte 1,6 milyar TL tutarında yatırım harcaması yaptı. Bu yatırımlar yeni mağaza açılışları, mevcut mağazaların yenilenmesi, bilgi teknolojileri, Ar-Ge faaliyetleri ve dağıtım merkezleri alanlarına yönlendirildi. Ayrıca, yükümlülüklerin yönetimi kapsamında 2025 yılında yeni GES (Güneş Enerjisi Santrali) yatırımları da planlanıyor. Beklentilerde Revizyon Yok Şirket, 2025 yılına ilişkin beklentilerini korudu. TMS 29 dahil konsolide satış büyümesinin %8–10 aralığında, FAVÖK marjının ise yaklaşık %6,0 seviyesinde gerçekleşmesi bekleniyor. Karşılaştırma açısından, 2024 yılında satış büyümesi %12, FAVÖK marjı ise %6 olarak gerçekleşmişti.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri