Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Zayıf operasyonel karlılık: Şirketin FAVÖK’ü 1Ç25’te yıllık bazda %34,4 düşüşle 10.167 milyon TL, FAVÖK marjı ise 4,8 puan azalışla %5,8 seviyesinde gerçekleşti. FAVÖK, kurum beklentimiz olan 15.056 milyon TL’nin %32,5, ortalama piyasa beklentisinin ise %40,1 altında açıklandı. FAVÖK’teki sapmada, beklentilerimizden yüksek gerçekleşen personel giderleri etkili oldu. Dolar bazında personel giderleri 1Ç25’te yıllık bazda %31,1 artışla 1.345 milyon USD’ye yükseldi. Böylelikle toplam giderler içerisindeki payı %26’ya (1Ç24: %21,4) çıktı. İlk çeyrekte bir önceki yılın aynı dönemine göre daha düşük yakıt fiyatları maliyet baskısını hafifletirken; ücret artışları ve GTF motoru kaynaklı sorunlar ile akaryakıt hariç CASK yıllık %12,4 artışla 6,27 USc seviyesine yükseldi. Diğer yandan, akaryakıt CASK %16 azalış gösterdi. Net finansman gideri %61 arttı: 2025’in ilk çeyreğinde finansman gelirleri %13,6 artışla 6.986 milyon TL, finansman giderleri ise %36,3 artışla 16.165 milyon TL seviyesinde gerçekleşti. Böylelikle net finansman giderleri yıllık %60,6 artışla 9.179 milyon TL’ye yükseldi. Diğer yandan, şirketin güçlü likiditesi ile dolar bazlı net borç/FAVÖK oranı 1,2x (2024: 1,1x) seviyesinde bulunuyor. Değerlendirme ve Hedef Fiyat: Türk Hava Yolları için 463,00 TL seviyesindeki hedef fiyatımızı ve ‘AL’ tavsiyemizi sürdürüyoruz. Mevsimsel olarak zayıf olan birinci çeyreğin ardından yılın geri kalanında enflasyon görünümünde iyileşme ve daha düşük akaryakıt fiyatlarının desteği ile maliyet baskısının azalmasını bekliyoruz. Ayrıca, yüksek sezona girilmesi ve yaz aylarının yaklaşmasıyla daha iyi bir operasyonel karlılık öngörüyoruz. Bu çerçevede, THYAO için yılsonu beklentilerimizi koruyarak, 463,00 TL seviyesindeki hedef fiyatımızı ve ‘AL’ tavsiyemizi sürdürüyoruz.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri