Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Şirket’in 2025’in ilk üç ayında yurt içi otomobil pazar payı, geçen yılın aynı dönemine göre 3,3 puan düşerek %6,9’a gerilemiştir. Yeni oyuncuların pazara girmesi ve ÖTV dilimlerinin güncellenmemesi, yerli üretim avantajını azaltarak pazar payını olumsuz etkilemiştir. Türkiye hafif ticari araç pazarında ise Şirket, 2025 yılının ilk üç ayında 13,3 puanlık bir düşüşle %12,6’lık pazar payına sahip olmuştur. Fiorino üretiminin sonlandırılması ve araç bulunabilirliği ile ilgili yaşanan sorunlar, pazar payını olumsuz etkilemiştir. Şirket, 2025 yılı beklentilerinde herhangi bir değişiklik yapmamıştır. Toplam yurt içi perakende hafif araç pazarında 900-1.100 bin araç, Tofaş’ın yurt içi satış adedi beklentisi ise 110-130 bin araç olarak belirlenmiş, yurt dışı satış adedi beklentisi ise 70-90 bin arasında tahmin edilmiştir. Ayrıca, Şirket, Stellantis Türkiye satın alımının tamamlanmasının ardından VÖK marjı beklentisini açıklayacağını belirtmiştir. TOFAŞ’ın yurt içi satışları, 1. çeyrekte adet bazında, bir önceki yılın aynı dönemine göre %37,3 oranında gerilemiştir. Yurt içi satışlardan elde edilen gelirler ise 1Ç2024'e göre %41,6 azalarak 19.175 milyon TL olarak gerçekleşmiştir. Yurt dışı satış adetleri de %44,1 azalmış, ihracat gelirleri ise yıldan yıla %64,1 düşerek 4.066 milyon TL’ye inmiştir. Şirket, Stellantis Otomotiv'in paylarının devralınmasına ilişkin Rekabet Kurulu tarafından gerekli onayları almıştır. Şirket, 2027 yılında 150 bin adetlik üretim kapasitesine sahip olmayı ve yeni modeller üretmeyi hedeflemektedir. Ayrıca, Stellantis Grubu ile yapılan görüşmeler sonrasında, Şirket yönetim kurulunca yeni hafif araç projesi için 256 milyon EUR tutarında bir yatırım yapılmasına karar verilmiştir.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri