Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Operasyonel Gelişmeler, Beklentiler ve Hedef Fiyatımız Şirketin 2025 yılına ilişkin güncellenmiş beklentileri şu şekildedir: Toplam Türkiye otomotiv pazarının 950 bin ila 1 milyon 50 bin adet aralığında gerçekleşmesi öngörülmektedir (2024 yılı gerçekleşmesi: 1 milyon 279 bin adet). Şirket, kendi toplam üretimi için 700 bin ila 750 bin adetlik bir tahminde bulunurken (2024: 633 bin adet), perakende satış adedinin 90 bin ila 100 bin adet aralığında (2024: 114 bin adet) gerçekleşmesini beklemektedir. Toplam yurt dışı satış adedi tahmini ise 610 bin ila 660 bin adet aralığındadır (2024: 546 bin adet). Şirket, 2025 yılında toplam 750 milyon ila 850 milyon Euro aralığında yatırım harcaması planlamakta olup, bunun 620 milyon ila 700 milyon Euro’luk kısmının ürün yatırımlarından oluşması öngörülmektedir (2024: 739 milyon Euro). Açıklanan finansallar, operasyonel gelişmeler ve güncellenen beklentiler doğrultusunda, değerleme modelimizde yaptığımız projeksiyonlar kapsamında şirket hisseleri için 12 aylık hedef fiyatımızı 1.420 TL seviyesinden 1.340 TL’ye revize ediyor, “AL” tavsiyemizi koruyoruz. Şirketin cari dönemdeki operasyonlarına bakıldığında; 2025 yılının ilk çeyreğinde, yurt içi satış hasılatı geçen yılın aynı dönemine göre %15,04 oranında (6,00 milyar TL) azalarak 33,93 milyar TL’ye gerilemiştir. Romanya fabrikasının satışlarını da kapsayan yurt dışı satış hasılatı ise %3,59 oranında (4,84 milyar TL) daha sınırlı bir düşüş göstererek 129,94 milyar TL olarak gerçekleşmiştir. Cari dönemde toplam satış adedi yıllık bazda 4.944 adet azalmıştır. Yurt dışı satışlar 5.778 adet azalırken, yurt içi satışlar 834 adet artış göstermiştir. Araç modeli bazında bakıldığında, geçen yılın aynı dönemine göre satış adedi artan modeller; 15.050 adetlik satışla “1 Tonluk Ticari Araç” ve 3.267 adetlik artışla “Transit Courier” olmuştur. “1 Tonluk Araç” segmentindeki artışta yurt dışı satışlar öne çıkarken, “Courier” modelindeki büyüme yurt içi satışlardan kaynaklanmıştır. Diğer yandan, satış adedinde en fazla düşüş gösteren araç modelleri; 11.288 adet azalma ile “2 Tonluk Ticari Araç” ve 10.329 adet azalma ile “Puma” olmuştur. Her iki modeldeki düşüşün temel nedeni, yurt dışı satışlardaki gerilemedir.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri