Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Ford Otosan 2Ç25 Finansalları: Net Kârda Düşüşe Rağmen İhracat ve Kapasite Artışı Ford Otosan, 2025 yılının ikinci çeyreğinde (2Ç25) 6,1 milyar TL net kâr açıkladı. Bu rakam, piyasa beklentilerine paralel seyretse de yıllık bazda %24'lük bir düşüşe işaret ediyor. Net kârdaki bu gerilemede, 362 milyon TL'lik vergi gideri (2Ç24'te 1,6 milyar TL vergi geliri vardı) ve 3,5 milyar TL'lik net parasal kazancın (2Ç24'te 7,8 milyar TL) düşüşü etkili oldu. Satış ve Kârlılık Performansı Ciro ve Hacim: Ciro, yıllık bazda %35 artışla 194,8 milyar TL'ye ulaştı. İhracat gelirlerinde yıllık %47 yükseliş gözlemlenirken, yurt içi satış gelirleri yıllık %4 düştü. İhracat gelirlerinin toplam satışlar içindeki payı %83 seviyesinde gerçekleşti (2Ç24: %76). Yurt dışı satış adetleri yıllık %46 artışla 166,4 bin adede, yurt içi toptan satış adetleri ise %2'lik artışla 25,6 bin adede ulaştı. Böylece toplam satış adetleri yıllık %38 yükseldi. 2Ç25 döneminde kapasite kullanım oranı %80 oldu (2Ç24: %76). Brüt Marj: Yıllık 150 baz puan azalışla %8,2'ye geriledi. Bu düşüşte rekabetçi fiyatlama, ihracat gelirlerinin payının artması, elektrikli araç üretim oranındaki artış, kur hareketlerinden kaynaklanan ithal araç maliyetleri ve enflasyon muhasebesinin stoklar üzerindeki etkisi gibi faktörler etkili oldu. FAVÖK: Analist FAVÖK'ü beklentilerin hafif üzerinde 12,6 milyar TL'ye ulaşırken (Şirket FAVÖK'ü: 17,3 milyar TL), FAVÖK marjı %6,5 seviyesinde tamamlandı (Şirket FAVÖK Marjı: %8,9; 2Ç24: %6,6). Araç başına FAVÖK şirket hesaplamasına göre 1.941 EUR seviyesinde gerçekleşti (2Ç24: 1.428 EUR). Net Borç: Nakit ve nakit benzerlerindeki bakiyedeki artış dolayısıyla net borç rakamı 90,6 milyar TL'ye düşerken, Net Borç/FAVÖK rasyosu 1,7x ile tamamlandı (2024 yıl sonu: 2,4x). 2025 Yılı Beklentilerinde Revizyonlar Ford Otosan, 2025 yılı beklentilerinde Türkiye araç pazarı ve yatırım harcaması noktasında revizyon gerçekleştirdi: Toplam otomotiv pazarı: 1,05 milyon-1,15 milyon araç (önceki: 950 bin-1,05 milyon araç). Ford Otosan yurt içi perakende satış adedi: 90-100 bin adet. Toplam yurt dışı satış adedi: 610-660 bin (Türkiye 410-440 bin – Romanya 200-220 bin). Toplam satış adedi: 700-760 bin. Toplam üretim adedi: 700-750 bin (Türkiye 460-490 bin – Romanya 240-260 bin). Yıl geneli yatırım harcaması: 600 milyon-700 milyon EUR (önceki: 750-850 milyon EUR). Şirket, 2025 yılında yüksek tek haneli satış geliri büyümesi hedeflerken, düzeltilmiş FAVÖK marjının %7-8 aralığında olmasını bekliyor (Şirket 1Y25 FAVÖK marjı: %8,4). Sektörel Konum ve Gelecek Görünümü İhracatçı yapısı ve artan üretim kapasitesi sayesinde Ford Otosan'ın, Çinli markaların fabrika yatırımlarından en az etkilenecek otomotiv şirketi olduğu vurgulandı. Ford-VW stratejik iş birliği kapsamında, VW'nin 1-tonluk ticari araç üretiminin başlamasıyla Yeniköy fabrikasının toplam kapasitesi 405 bin/adet, Craiova fabrikasının ise devam eden yatırımlarla 300 bin/adede yükseldiği ve böylece Ford Otosan'ın toplam üretim kapasitesinin 934,5 bin/adet seviyesinde olduğu belirtildi. E-Transit Courier ve Yeni Puma Gen-E ise 2Ç25 itibarıyla Craiova fabrikasında üretime başlamıştır. Ana ihracat pazarları olan İngiltere, Batı Avrupa, Almanya, İtalya ve Fransa'daki makroekonomik gelişmelerin yakından takip edilmesi gerektiği düşünülmektedir. Şirket, finansalları değerlendirmek üzere bugün saat 16:00'da bir toplantı düzenleyecek. "Endeks Üzeri Getiri" tavsiyesi ve on iki aylık hedef fiyat 140,00 TL/hisse ile sürdürülüyor. Hisse, 2025 tahminlerine göre 6,7x FD/FAVÖK ve 7,0x F/K çarpanlarıyla işlem görmektedir.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri