Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
2025 yılının ilk yarısında, Koç Holding'in iş kollarından otomotiv sektörü, marj baskısı nedeniyle 6,45 milyar TL net kâr sağladı. Türk Traktör ve Tofaş'ın kârlılığı düşük kapasite kullanımıyla zayıflarken, Ford Otosan güçlü ihracatıyla daha dirençli bir performans gösterdi. Enerji sektörü, 3,7 milyar TL net kâr katkısı yaptı. Bu artışta, beyaz ürün verimliliğindeki yükseliş ve artan kapasite kullanımı etkili oldu. Finans segmenti ise 132 milyon TL ile sınırlı bir katkı sağladı. Dayanıklı Tüketim sektörü, 2,3 milyar TL zarar açıkladı. Bu zararın temel nedenleri arasında fiyat baskısı, zayıf talep ve olumsuz ürün karması bulunuyor. Ancak, Whirlpool entegrasyonu ve düşük hammadde maliyetleri bu zararı kısmen dengeledi. Beklentilere bakıldığında, Tüpraş, Aygaz ve Arçelik 2025 tahminlerini korurken, Yapı Kredi ve Türk Traktör beklentilerini aşağı yönlü revize etti. Ford Otosan ve Tofaş ise küçük ayarlamalar yaptı. Holding'in uluslararası gelirlerinin toplam gelir içindeki payı %33'e yükseldi. Koç Holding'in net aktif değer (NAD) iskontosu %35 seviyesinde olup, bu durum olumlu değerlendiriliyor. Koç Holding'i Yeniden Portföye Ekliyoruz Koç Holding, 9 Temmuz 2025'te portföyden çıkarıldıktan sonra iştiraklerine kıyasla daha zayıf bir performans gösterse de, %4'lük bir pozitif ayrışma sergiledi. Bu dönemde özellikle otomotiv (Ford Otosan %11, Tofaş %4) ve dayanıklı tüketim (Arçelik %7) sektöründeki iştiraklerinin performansı dikkat çekiciydi. Temmuz ayındaki güçlü yükselişin ardından Tüpraş (+%3) normalleşme gösterdi. Otokar (+%26) ve Aygaz (+%6) da holdingin performansına güçlü katkı sağladı. Ancak, bu dönemde Yapı Kredi Bankası (-%10) ve Türk Traktör (-%4) ise negatif ayrıştı. Koç Holding takasındaki yabancı payında da 1 puanlık bir düşüş yaşandı. Mevcut İskonto ve Değerleme Bu fiyatlamanın ardından, Koç Holding'in %36 seviyesindeki iskontosu, son 15 yıllık ortalama olan %13'ün oldukça üzerindedir. Bu durum, yerel koşullarla açıklanabilir olsa da, mevcut iskontonun ve piyasa değerinin tüm vadeler için cazip seviyelere yaklaştığı düşünülmektedir. Şirketin güncel piyasa değeri olan 11.3 milyar USD, Mayıs 2024'teki zirvesi olan 18.7 milyar USD'nin %40 altında bulunuyor ve iştiraklerindeki negatif görünümün büyük ölçüde fiyatlandığına inanılıyor. Endekste yaşanan negatif fiyatlamanın ardından yeniden açılan bu iskontonun, orta vadede de fırsat yaratacağı düşünülüyor. Son üç ayda yaşanan yabancı satışına rağmen güçlü fiyatlama, iskontonun fiyatlama riskini daha da azalttığı şeklinde yorumlanıyor. Son Finansal Durum İkinci çeyrek sonuçlarına göre; Tüpraş, Aygaz ve Arçelik 2025 beklentilerini korurken, Türk Traktör'de aşağı yönlü bir revizyon görüldü. Yapı Kredi, Ford Otosan ve Tofaş'ta ise küçük çaplı düzenlemeler yapıldı. Solo net nakit pozisyonu, özellikle turizm sektörüne yapılan ön ödemeler nedeniyle dördüncü çeyreğe göre hafif bir düşüş gösterse de, 857 milyon USD'lik net nakit pozisyonu oldukça sağlıklı bir görünümdür. Göcek ve Kalamış marinaları için yapılacak ödemeler ve yatırımlar bu rakama dahil değildir ve orta vadede %20 civarında bir etki yaratması beklenmektedir. Sonuç olarak, güncel bilançonun sağlıklı olduğu, iskontonun ve piyasa değerinin ise tüm vadeler için cazip bulunduğu belirtiliyor.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri