Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
İşletme sermayesindeki artış ve temettü ödemelerinin etkisiyle artan borçluluk ile zayıf seyreden operasyonel kâr marjına rağmen, net kârın beklentilerin üzerinde gelmesi ve 2025 yılı beklentilerinin yukarı yönlü revize edilmesi nedeniyle hisse senedi üzerinde nötr bir etki bekleniyor. Ancak, gün içinde temel veya teknik nedenlerle hissede volatilite yaşanabilir. Şu anki bilanço görünümü çok tatmin edici olmasa da, gelecek çeyreklerde pazardaki ve kârlılıktaki baskının azalmasıyla uzun vadede olumlu bir fiyatlamanın baskın olacağı düşünülüyor. Pazar ve Şirket Performansı Pazar Büyüklüğü: 2025 yılının ilk yarısında Türkiye otomotiv pazarı, yıllık bazda %5 büyüyerek 622 bin adede ulaştı. Bu büyüme, binek araç pazarındaki %5'lik ve hafif ticari araç pazarındaki %4'lük artışla sağlandı. Ağır ticari araç pazarı ise %12 daraldı. DOAS Satış Hacmi: Şirketin (Skoda dâhil) toptan satış hacmi, yıllık bazda %11 artışla yaklaşık 90 bin adede yükselerek pazarın üzerinde bir performans gösterdi. Bu artışın ana sebebi, güçlü binek araç satışları (%15 artış) oldu. Ticari araçlardaki zayıf performansın (hafif ticari araçlarda %8, ağır ticari araçlarda %23 düşüş) etkisi sınırlı kaldı. Pazar Payı: Şirket, yılın ilk yarısında binek araç pazarında %16,0'lık pay (%2024 ilk yarı: %14,7) elde ederek liderliğini korudu. Hafif ticari araç pazar payı ise %8,7 seviyesinde gerçekleşti (%2024 ilk yarı: %9,8) ve bu segmentte 4. sırada yer aldı. 2025 Yılı Beklenti Revizyonları DOAS, yıl sonu beklentilerini yukarı yönlü revize etti: Yurtiçi pazar büyüklüğü öngörüsü 1.100 bin adede (önceki: >1.000 bin) çıkarıldı. Kendi perakende satış hacmi (Skoda hariç) öngörüsü >130 bin adede (önceki: >115 bin) yükseltildi. Yatırım harcaması beklentisi ise 5,7 milyar TL'ye (önceki: 5,3 milyar TL) çıkarıldı.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri