Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Operasyonel Gelişmeler, Beklentiler ve Hedef Fiyatımız Şirketin 2025 yılına ilişkin beklentileri şu şekildedir: Toplam yurt içi perakende hafif araç pazarına yönelik beklenti 900 bin ila 1,1 milyon adet aralığındadır. Şirketin kendi yurt içi satış öngörüsü ise 110 bin ila 130 bin adet arasında yer almaktadır. İhracat adedi beklentisi 70 bin ila 90 bin adet aralığındayken, üretim beklentisi ise 150 bin ila 170 bin adet olarak açıklanmıştır. 2025 yılı yatırım harcamalarının yaklaşık 150 milyon Euro seviyesinde gerçekleşmesi öngörülmektedir. Vergi öncesi kâr marjı daha önce %5’in üzerinde olarak duyurulmuştu; ancak Stellantis Türkiye satın alma sürecinin tamamlanmasının ardından bu beklentinin güncellenmesi beklenmektedir. Açıklanan finansallar kısa vadede şirket hisseleri açısından olumsuz bir tablo ortaya koysa da, Stellantis Europe S.P.A. ile imzalanan üretim sözleşmesi ve Stellantis Türkiye paylarının devrinin tamamlanmasıyla birlikte, önümüzdeki dönemde oluşabilecek olumlu momentumun orta-uzun vadede şirket üzerinde pozitif etkiler yaratması muhtemeldir. Mevcut operasyonel gelişmeler ve beklentiler doğrultusunda değerleme modelimizde oluşturduğumuz projeksiyonlar kapsamında, 12 aylık hedef fiyatımızı 298,00 TL’den 275,00 TL’ye revize ediyoruz. Ancak mevcut hisse fiyatına göre sunduğu yüksek getiri potansiyeli nedeniyle “AL” tavsiyemizi korumaktayız. Şirketin hasılat kırılımlarına bakıldığında: Yurt içi satışlar, yıllık bazda 13,68 milyar TL (%41,63) oranında azalmıştır. Aynı dönemde yurt dışı satışlarda da 7,26 milyar TL (%64,09) seviyesinde keskin bir gerileme gözlemlenmiştir. Toplam hasılatta yıllık bazda oluşan %47,93’lük sert düşüşte, adet bazında gerçekleşen 27.384 adetlik (%47,35) gerileme belirleyici olmuştur. İç piyasa satış adetleri %37,27, ihracat satışları ise %61,46 oranında azalmıştır. Segment bazında: Binek araç satışları: Yurt içinde %30,25, ihracatta ise %90,23 oranında gerilemiştir. Hafif ticari araç satışları: Yurt içinde %48,05, ihracatta ise %14,01 düşüş göstermiştir. Üretim faaliyetleri, MCV ve Egea modellerindeki sert düşüşlerin etkisiyle, K0 üretiminin sınırlı katkısına rağmen %52,3 oranında azalarak 26.655 adede gerilemiştir.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri