Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Yeni Hafif Araç Modelinin İhracatı: Yeni hafif araç modelinin ihracatının Orta Doğu ve Afrika (MEA) bölgesine yapılması planlanıyor. Tofaş, devam eden “K0” hafif ticari araç projesiyle birlikte, 2027 yılı itibarıyla ihracat üretim kapasitesini 200 – 220 bin adede çıkarmayı hedefliyor. Tofaş'ın toplam yıllık kurulu üretim kapasitesinin 400 bin adet olduğu göz önüne alındığında, yıllık toplam üretimi 275 bin adet olan iki yeni hafif araç projesi, 2025 yılı sonuna kadar Agea binek araç modelinin üretimden kaldırılmasıyla 125 bin adetlik atıl kapasite bırakacak. Tofaş, 2024 yılı Kasım ayında 232 milyon avroluk yatırım harcamasıyla yıllık 125 bin adet üretmeyi hedefleyen “K0” hafif araç model projesini duyurmuştu. Pazar Payı ve Satış Hacmi: 2024’te Tofaş şemsiyesi altındaki Stellantis markaları, yurtiçi binek araç segmentinde %23,9 pazar payına, yurtiçi hafif ticari araç segmentinde ise %41,3 pazar payına sahipti. 2024'te bu markaların toplam hafif araç pazar payı %27,5 seviyesindeydi (Satın alma öncesi Tofaş markalarının kombine hafif araç pazar payı ise %11,6). Satın Alma ve Büyüme Beklentisi: İşlemin 2Ç25'te tamamlanması bekleniyor. Tofaş Fabrika'nın toplam satış hacminin, satın alınan markaların (PSA, Citroen, Opel ve DS Automobiles) yaklaşık 110 bin adete katkı sağlamasıyla, 2025'te yıllık %73 artışla 300 bin adete çıkması öngörülüyor. KKO’nun 2024’teki %35'ten 2025’te %38’e ve 2026’da %40’a artması bekleniyor. KKO’daki önemli iyileşmenin (%70’e yakın) 2027’de görülebileceği düşünülüyor. Tofaş Fabrika'nın 2025’te yıllık %82 gelir büyümesine ulaşması ve 2024’e göre FAVÖK’ün iki katına çıkması öngörülüyor.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri