Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Satışlara çeyreklik bazda baktığımızda, TL bazında %8 daralma ile 10,3 milyar TL olarak gerçekleşirken, dolar bazında ise %8 artışla 286 milyon $ seviyesinde gerçekleşmiştir. • Şirketin iki ana faaliyet alanı olan hazır beton ve çimento tarafına ayrı ayrı baktığımızda, 1Ç24 dönemine göre hazır beton tarafında %8,8 oranında büyüme görülürken, çimento faaliyetlerinde %16,7 oranında bir daralma yaşanmıştır. • Hazır beton segmentinde faaliyet giderlerindeki artış nedeniyle geçen yıla kıyasla faaliyet kârlılığında düşüş gözlemlenirken, çimento tarafında ise bunun tam tersi bir tablo görülmüş ve faaliyet kâr marjı 3,9 puan artarak %19,4 seviyesine yükselmiştir. • Sektör geneline baktığımızda, 1Ç24 Ocak ayına göre çimento üretiminin %6 arttığını görmekteyiz. Sektördeki kapasite fazlası nedeniyle bu üretimin yaklaşık %20’si ihracata yönlendirilmektedir. Verilere göre iç pazarda %15, ihracatta ise %12 oranında satış artışı yaşanmıştır. • Şirketin Türkiye içindeki stratejik konumlanması sayesinde çimento satışları ve bölgesel üretimdeki bozulmalardan sınırlı düzeyde etkilenmektedir. Örneğin, Marmara ve Ege bölgelerinde satışlarda daralma görülürken, özellikle Güneydoğu ve Doğu Anadolu bölgelerinde depremin etkisiyle talebin güçlü seyrini sürdürdüğü ve bunun satışlara pozitif yansımaya devam ettiği görülmektedir.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri