Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Mağaza Sayısındaki Artış Devam Ediyor Migros Ticaret, 4Ç24 döneminde 85 yeni mağaza açılışı gerçekleştirerek büyümesini sürdürdü. Yıl genelinde toplam 356 yeni mağaza açarak perakende ağını genişletti. Migros formatında 174, Migros Jet formatında 104, Macrocenter formatında 26, Macrokiosk formatında 19 ve kişisel bakım mağaza formatı Mion’da 32 açılış gerçekleştirildi. Şirketin 2024 yılsonu itibarıyla toplam mağaza sayısı 3.621'e ulaşırken, mevcut mağazalardan sunulan online hizmet ağı da genişledi. 2023 yılında 1.093 mağaza üzerinden verilen online hizmet, 2024’te 1.422 mağazaya yükseldi. 2025 Yılı Beklentileri Şirket, 2025 yılında konsolide satış büyümesinin %8-10 seviyesinde, FAVÖK marjının ise yaklaşık %6 seviyesinde olmasını hedefliyor. 2025 yılında yeni mağaza açılış hedefi ise yaklaşık 250 olarak belirlendi. Yatırım harcamalarının toplam satışlar içerisindeki payı ise %2,5-3,0 arasında olması öngörülüyor. Değerlendirme & Hedef Fiyat Migros Ticaret, 4Ç24 döneminde piyasa beklentisinin üzerinde satış geliri ve FAVÖK açıkladı. Şirketin reel anlamda büyümesini olumlu buluyoruz. Ancak, enflasyon muhasebesinin etkisiyle net parasal pozisyon kazancının azalması ve bir önceki döneme göre daha az vergi geliri elde edilmesi, piyasa beklentisinin altında net dönem karı açıklamasına neden oldu. Buna ek olarak, 2024 yılında yüksek faiz ortamının yarattığı baskıdan kaynaklı vadeli alım faiz gideri, şirket finansalları üzerinde baskı unsuru oluşturmaya devam etti. 2025 yılında Merkez Bankası faiz indirim sürecinin devam etmesiyle bu baskının azalacağını öngörüyoruz. Model portföyümüzde taşıdığımız MGROS için İNA modeline göre hesapladığımız 790 TL seviyesini 890 TL seviyesine revize ediyoruz.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri