Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
FROTO’nun çeyrek bazında brüt marj daralması, şimdiye kadar ihracat yapan sanayi şirketlerinin enflasyona göre düzeltilmiş sonuçlarında oldukça yaygın bir durum olan stoklar üzerindeki yüksek enflasyon endekslemesinden kaynaklandı. Bu durum, maliyetleri döviz kuru TL'nin satışlara katkısından daha fazla artırdı. Tofaş’a benzer şekilde, FROTO da 2024 boyunca yurtiçi pazardaki yüksek rekabete dikkat çekti. Genel olarak, 3. çeyrekte 1.700 EUR olan PBT/üretim metriği, 4. çeyrekte 1.300 EUR olarak gerçekleşti. Şirketin 2025 Yönlendirmesi: %10 yıllık büyüme ile 700-760 bin toptan satış öngörüyor (bizim tahminimiz olan 680 binin üzerinde). FROTO, yurtiçi pazarda %-22 yıllık normalleşme ve kendi yurtiçi performansında biraz daha iyi bir görünüm (%-17 düşüş, 90-100 bin) varsayıyor. Yurtdışı satış hacmi büyümesindeki ciddi artış, Volkswagen (VW) için yeni başlatılan 1 tonluk van üretiminden beklenen katkıyı yansıtıyor.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri