Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Tofaş: Üretim Kapasitesi ve Gelecek Planları Yönetim, orta vadede yıllık 400 bin adetlik üretim kapasitesini tamamen kullanma planlarını yineledi. Halihazırda üretimi artan K0 van modeli (yıllık 125 bin adet) ve daha önce duyurulan yeni hafif ticari araç modeli (Model #2, yıllık 150 bin adet) ile birlikte bu açıklama, 2027-28'e kadar üçüncü bir modelin geliştirilip devreye alınabileceğine işaret ediyor. Analist Toplantısından Öne Çıkanlar: Model #2 için yatırım harcamaları başladı; bu durum, aracın segmenti, hedef pazarı, fiyatlama gibi detaylarının yakında açıklanabileceğine işaret ediyor. Yönetim, üçüncü model için net planlara sahip görünüyor; bu model 2028'e kadar kârlılık artış planlarının bir parçası. Şirket, yıllık 600 bin satışın ulaşılabilir olduğunu düşünüyor (2024: 174 bin). Egea’nın yaşam döngüsünün sonuna yaklaşırken, yönetimin dengeli segment yaklaşımı yeni model(ler)in daha yüksek marjlı yerli otomobil olabileceğine işaret ediyor. Egea üretiminin uzatılıp uzatılmayacağına ilişkin karar bu çeyrekte alınacak (yakın zamanda yapılan ÖTV düzenlemesini pozitif olarak görüyoruz). K0’ın yeni varyantları, 1. yarıdaki zayıf ihracat temposunu (17 bin adet) hızlandırarak yıl sonu hedefi olan ~75 bin adede ulaşılmasına yardımcı olacak. Yıl Sonu Tahminleri: Güçlü yurt içi talep ve Stellantis katkısıyla yıllık beklenti yukarı yönlü revize edilirken, ihracat beklentileri biraz aşağı çekildi. Tofaş artık 2025’te toplam pazarda %7 daralma bekliyor (önceki: -%19; 1Y25: +%5). Şirket 2025 için teorik satış tahminini 315 bin adede çıkardı (Stellantis katkısının yıllıklandırılmış etkisiyle). Bu, %27’lik orta döngü pazar payına işaret ediyor (önceki: %12). 2025 vergi öncesi kâr marjı beklentisi ~%3’e çekildi (Stellantis birleşmesi öncesi: “>%5”), 2028 hedefi ise %5-7 arası. Değerleme ve Hedef Fiyat: Şirket, vergi öncesi kâr marjı projeksiyonlarına döndüğü için değerlemede yeniden normalleştirilmiş F/K yöntemi kullanılıyor (daha önce Stellantis’in satış ve pazarlama katkısını dışarıda bırakan FD/Üretim yaklaşımı kullanılıyordu). 2026-27 tahminleri 9.0x hedef çarpanla baz alınıyor. Bu uzun vadeli F/K bakışı, 3. çeyrek 2026’da devreye girmesi beklenen 150 bin adetlik yeni modelin katkısını yansıtıyor (üçüncü model katkısı henüz dahil değil). Tahminler Temmuz 2026’ya iskonto edilerek EUR:TRY 55.70 vadeli kurla 12 aylık hedef fiyat hesaplanıyor. Hedef fiyat 274,90 TL’den 333,70 TL’ye yükseltiliyor ve "Endeks Üstü Getiri" tavsiyesi yineliyor.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri