Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Migros, 1Ç25'te 422 milyon TL olan piyasa beklentisinin ve bizim 483 milyon TL olan beklentimizin üzerinde 981 milyon TL net kâr açıklamıştır. Net kar marjı yıllık bazda %2,4’ten %1,3’e gerilemiştir. 1Ç24 net karı 1.715 milyon TL olmuştu. Net kâr marjındaki yılın ilk çeyreğindeki düşüşün temel sebepleri arasında amortisman giderlerindeki yükseliş, personel giderlerindeki artış ve 1Ç25’teki ortalama enflasyonun 1Ç24’teki ortalama enflasyondan düşük olması nedeniyle varlıklardan daha düşük parasal kazanç kaydedilmesi yer almaktadır. Migros, 1Ç25’te 3.687 milyon TL FVAÖK açıklarken, FVAÖK marjı ise %4,7 olarak gerçekleşmiştir. Piyasa beklentisi 3.620 milyon TL olması yönündeydi (1Ç24: 864 milyon TL). FVAÖK marjında %3,5 puanlık iyileşme, ağırlıklı olarak brüt kar marjındaki %4,0 puanlık iyileşmeden kaynaklanmıştır. TMS29 hariç ve uygulanan faiz oranı etkisi hariç FVAÖK marjı ise %0,6 puan daralma kaydederek %2,8 olmuştur. Şirketin satış gelirleri 79.186 milyon TL ile piyasa beklentilerine paralel gerçekleşmiştir. Satışlar yıllık bazda %8,5 artış ve önceki çeyreğe göre %4,4 düşüş kaydetmiştir. TMS29 hariç, aynı mağaza satışları (LFL) geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla %48,1 artmış (sepet hacmi %47,4, müşteri trafiği ise %0,5) ve Nielsen verilerine göre Migros’un 1Ç25 pazar payı, toplam FMCG pazarında 0,7 puan ve modern FMCG pazarında 0,5 puan artmıştır. 1Ç25 itibarıyla, Şirketin pazar payı toplam FMCG pazarında %10,2’ye ve modern FMCG pazarında %16,3’e ulaşmıştır. 1Ç25 döneminde hem fiziksel mağazalarda hem de online kanallarda büyüme devam etmiştir. Migros, bu dönemde 56 yeni (21 net) fiziksel mağaza açmış ve toplam mağaza sayısını 31 Mart 2025 itibarıyla 3.642’ye çıkarmıştır (4Ç24: 3.621). Ayrıca, online hizmet veren mağaza sayısı yıllık bazda 1.137'den 1.452'ye yükselmiştir.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri