Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
1. Çeyrek Öne Çıkan Noktalar: Küçük ticari araç üretiminin sona ermesi, genel pazar daralması, Egea modelinin yaşlanmasına bağlı pazar payı kaybı, olumsuz ÖTV dilimi etkisi ve artan rekabet sonucu, sevkiyatlar yıllık bazda %44 oranında geriledi (önceden açıklanan sektör verileriyle uyumlu). Artan birim fiyatlar; iç pazar ve ürün kırılımındaki (özellikle K0 modeli) daha olumlu dağılıma bağlı olabilir. K0 tipi araç üretimi, 4Ç24’teki 4,2 bin adetten 1Ç25’te 8,4 bin adede yükselerek çeyreklik bazda önemli artış kaydetti. Tüketici finansmanı faaliyetleri, düşük üretim seviyelerine rağmen brüt kârın üçte birini oluşturarak önemli bir kâr tamponu işlevi gördü. Kur ve faiz gelirleri olumlu gerçekleşse de parasal kayıplarda ciddi bir artış gözlendi. Net borç/FAVÖK oranı 1Ç25’te 0,6x ile 4Ç24’teki 0,9x seviyesinin altında gerçekleşti; bu durum daha düşük yatırım harcaması ve daha olumlu işletme sermayesi etkisini yansıtıyor. Yıl Sonu Beklentilerinde Sınırlı Güncelleme: Tofaş, 2025 yılına ilişkin beklentilerinde genel olarak bir değişikliğe gitmedi. Şirket, yurtiçi pazarda %19 daralma öngörüsünü korurken (1Ç25 gerçekleşmesi: yıllık %7 daralma), yaklaşık 80 bin adet ihracat ve %12 yurtiçi pazar payı hedefliyor. Ancak, 1Ç25 sonuçları bu hedeflerin gerisinde kaldı (yurtiçi pazar payı %10, ihracat 6,5 bin adet). Bu sapmada mevsimsel zayıflık ile K0 üretimindeki artış süreci etkili oldu. Şirket ayrıca, Stellantis Türkiye satın almasının tamamlanmasının ardından vergi öncesi kâr (PBT) marj hedefini güncelleyeceğini duyurdu. Önceki hedef >%5 iken, 1Ç25’te açıklanan marj -%0,8 seviyesinde gerçekleşti.
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri
Son Fiyat
Hedef Fiyat
Potansiyel Getiri